Hyvä asiakkaamme,
Olemme koonneet palvelutuotteistamme kattavan valikoiman tilauskauppaamme. Pyrimme palveluissamme ja hinnoittelussamme läpinäkyvyyteen. Tilauskauppaan tästä
Pixafix
Varausehdot
Rekisteriseloste
Evästeet
Tietosuoja
Turvallinen asiointi
Käyttö- ja toimitusehdot
Nettiaika.fi
Luova, luotettava ja tehokas. Tuotamme rekisteröityjä terveyspalveluja sekä kuvaa, ääntä ja mielikuvia. Emme kumarra haasteiden edessä. Haasteet vain lisäävät intoamme!
Varaus on mahdollista perua kuluitta viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkua. Peruminen tehdään varausvahvistuksessa olevalla varauskoodilla ajanvarausjärjestelmästä. Ajanvarausjärjestelmään pääset kätevimmin kotisivujen www.pixafix.fi kautta, valitsemalla ”Varaa aika”. Varauskalenterin oikeasta yläkulmasta valitse ”Omat varaukset” ja syötä varauskoodi sille osoitettuun kenttään. Kotisivujen kautta peruminen onnistuu 24h, myös viikonloppuisin.
HenkTL 10§, 523/1999) Pixafix rekisteriseloste
1. Rekisterin pitäjä
Tmi. Aksis Palvelut
Tähteläntie 6
10210 Inkoo
Y-tunnus 2004219-5
2. Rekisteriasioista vastaava
info@pixafix.fi
3. Rekisterin nimi
Pixafix asiakasrekisteri.
4. Rekisterin käyttötarkoitus
Henkilötietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen, hallintaan, kehittämiseen ja markkinointiin. Rekisterinpitäjä voi hyödyntää rekisteriä myös tilastointitarkoituksiin sekä suoramarkkinointiin. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin lähettämällä kiellon sähköpostilla osoitteeseen info@pixafix.fi.
5. Rekisterin tietosisältö
Asiakkaan perustiedot: nimi, henkilötunnus (varauksella), yhteystiedot ja pankkiyhteys
Myyntihistoriatiedot sekä laskutukseen ja perintään liittyvät tiedot
Lupatiedot ja kiellot, kuten suoramarkkinointiluvat ja –kiellot
Mielenkiinnon kohteet ja muut rekisteröidyn vapaaehtoisesti antamat tiedot
Luottohakemuksen käsittelyn yhteydessä muilta luotonantajilta saatuja tietoja aikaisemmista luotoista
Asiakaspuheluiden nauhoitus ja asiakaspalvelutilanteisiin liittyvä muun viestinnän tallennus
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Asiakas, Suomen Asiakastieto Oy, Väestörekisterikeskus sekä yhteys- ja luottotietoja välittävät yritykset.
7.Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta EU:n eikä ETA:n ulkopuolelle. Tietoja luovutetaan ainoastaan konsernin sisäiseen käyttöön markkinointitarkoituksia varten, laskutuksesta ja perinnästä vastaavalle yritykselle sekä tarvittaessa viranomaisille. Asiakasrekisterin tietoja luotoista ja niiden hoitamisesta voidaan luovuttaa toisille luotonantajille asiakkaan antaman suostumuksen perusteella.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Manuaalinen aineisto säilytetään asianmukaisesti lukituissa tiloissa. Sähköisesti tallennettu tieto säilytetään asianmukaisesti suojatussa käyttäjätunnistuksen vaativassa tietojärjestelmässä. Tiedot käsitellään luottamuksellisesti.
9. Käytön valvonta
Käyttäjillä on henkilökohtaiset käyttäjätunnukset ja salasanat, joiden perusteella käyttäjät tunnistetaan. Rekisterinpitäjän palveluksessa olevat ovat allekirjoittaneet vaitiolositoumuksen. Henkilöstö on perehdytetty lainsäädäntöön.
10. Tarkastusoikeus
Henkilöllä on oikeus tarkastaa häntä koskevat rekisteriin merkityt tiedot (HenkTL 26§). Pyynnöt tietojen tarkistamisesta tulee lähettää kirjallisesti yhtiön postiosoitteeseen: tmi Aksis Palvelut, Tähteläntie 6, 10210 INKOO tai pyyntö tulee esittää henkilökohtaisesti yhtiön toimipaikassa.
Kaikissa henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: info@pixafix.fi tai puh. 045 3319121.
Evästeiden käyttö sivustollamme
Käytämme evästeitä parantaaksemme sinun käyttökokemustasi sivuillamme, arvioidaksemme sisällön tasoa, käytettävyyttä ja selkeyttä sekä tukeaksemme palveluidemme uudelleenmarkkinointia. Käytämme evästeitä kerätäksemme anonyymiä tietoa muun muassa sivustomme käyttötavoista, suosituimmista sivuista sekä saadaksemme myös tärkeää tietoa sivujen latautumisajoista ja mahdollisista virhetilanteista. Käytämme niitä siten, että voimme tarjota asiakkaillemme heidän yksilöityjen tarpeiden mukaista tietoa ja palveluita.
Käytämme verkkosivuillamme sekä istuntokohtaisia että pysyviä evästeitä. Mikäli et halua hyväksyä evästeitä, voit muuttaa asetuksiasi selaimestasi. Huomioithan, että katsomme sinun hyväksyneen evästeiden käytön, mikäli et poista niitä käytöstäsi.
Mikä eväste on?
Verkkosivuilla käytetään ns. cookie-toimintoa eli evästeitä. Eväste on pieni, käyttäjän tietokoneelle lähetettävä tunnistetiedosto, joka mahdollistaa internet-sivujen ylläpitäjän tunnistamaan usein sivuilla vierailevat kävijät ja helpottamaan kävijöiden kirjautumista sivuille. Näiden palautteiden avulla pystymme jatkuvasti parantamaan www-sivujemme sisältöä. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita.
Mikäli sivuillamme vieraileva käyttäjä ei halua meidän saavan käyttäjästä tietoja evästeiden avulla, useimmat selainohjelmat mahdollistavat eväste-toiminnon poiskytkemisen. Tämän asetuksen voidaan muokata esim. Internet Explorer-selainohjelman asetuksista kohdasta ”Työkalut” / ”Internet asetukset” / ”Suojaus”. On kuitenkin hyvä ottaa huomioon se, että evästeet ovat tarpeellisia tarjoamiemme palveluiden asianmukaiselle toimimiselle.
Yksityisyyden suojaa koskevat periaatteet
Keräämme, käsittelemme ja analysoimme tietoja verkkosivustojen käytöstä ja tietoliikenteestä. Tietoja ei käytetä yksittäisten henkilöiden tunnistamiseen, vaan tietojen avulla saamme kuvan verkkosivuilla kävijöiden käyttäjäkokemuksista ja pystymme hyödyntämään näitä saatuja tietoja verkkosivujen kehittämistyössä. Tmi. Aksis Palvelu käsittelee, valvoo ja analysoi kerättyä tietoja itse omiin kehitystarpeisiin eikä luovuta tietoja sivullisille.
Keräämme mm. seuraavia tietoja:
•IP-osoite
•Selaintyyppi (Internet Explorer, Firefox jne.)
•Käyttöjärjestelmä (Windows jne.)
•Kirjautumistapa
•Sivut, joilla henkilö on käynyt
Sivustomme sisältävät myös kolmansien osapuolten evästeitä. Näitä evästeitä käytämme sivustojemme analysointi-, kehitys- sekä markkinointitarpeisiin. Kolmannet osapuolet voivat asettaa evästeitä päätelaitteellesi vieraillessasi sivustollamme.
Henkilötietojen käyttö
Palveluntarjoaja ja rekisterinpitäjä Tmi Aksis Palvelu käsittelee tietoja lain sallimissa rajoissa noudattaen hyvää tietojenkäsittelytapaa toimien niin, että rekisteröidyn yksityisyyden suoja ei vaarannu.
Henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen hoitamiseen, hallintaan, kehittämiseen ja markkinointiin liittyvissä tarkoituksissa. Tietoja hankitaan rekisteröidyltä itseltään, hänen valtuuttamiltaan tahoilta, viranomaisten pitämistä rekistereistä, luottotieto- ja väestörekisteristä sekä muista rekistereistä, joihin rekisteröity on antanut suostumuksensa tietojen luovuttamiseen. Tallennamme puheluja, asiakasviestejä sekä tiedon asiakkaan tunnistamisesta varmistaaksemme viestin sisällön henkilön oikeellisuuden sekä mm. asiakaspalvelun koulutustarkoituksessa.
Asiakkaalla on oikeus saada tarkistaa itseään koskevat tiedot, oikeus vaatia virheellisen/puutteellisen tiedon korjausta. Asiakkaalla on oikeus kieltää antamiensa tietojen käyttö suoramarkkinointi tarkoitukseen. Suoramarkkinointikieltopyyntö tulee esittää asiakaspalveluun.
Asiantunteva ja osaava henkilökuntamme vastaa mielellään mahdollisiin lisätiedusteluihin. Asiakaspalvelun tavoitat sähköpostitse joka päivä info@pixafix.fi tai arkisin klo 10-15 puh.045 3319121. Viranomaisista tietosuojavaltuutettu ohjaa, valvoo ja antaa neuvoja henkilötietojen käsittelystä.
Asioi turvallisesti verkossa
Tmi Aksis Palvelut tarjoaa asiakkailleen turvallisen vierailun internet-sivuillaan, huolehtimalla sivustojensa asianmukaisesta suojaamisesta. Asianmukaisen ja turvallisen tietoliikenteen salaus on yksi internet-sivustojen perusedellytys.
Pixafix -palvelu on turvallinen käyttää. Yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Se salaa tietoliikenteen siten, etteivät ulkopuoliset pääse näkemään henkilökohtaisia tietojasi.
Haittaohjelmat ja verkkorikollisuus
Haittaohjelmat ovat rikolliseen toimintaan tarkoitettuja ohjelmia, jotka voi tallentua tietokoneelle esim. internetistä ladattujen tiedostojen kautta. Haittaohjelmia on liikkeellä verkossa jatkuvasti. Ne voivat näkyä asiakkaan koneilla siten, että tietokone käyttäytyy normaalista poiketen. Jos esimerkiksi verkkopankin sivut näyttävät vierailta, pankkiasiointia ei saa tällöin jatkaa ja tietokoneelle on syytä tehdä virustarkistus. Kuten verkkopankkitunnuksiasi niin käyttäjätunnustasikin (PIN-koodia) voidaan yrittää rikollisesti kalastella esim. sähköpostitse ja puhelimitse.
Suojautuminen
Säilytä verkkopankkitunnukset ja PIN-koodi aina turvallisessa paikassa. Älä koskaan luovuta tunnuksiasi kenellekään. Mikäli havaitset palveluun sisäänkirjautuessa jotain normaalista poikkeavaa, ilmoita asiasta välittömästi asiakaspalveluun. Pixafix tai Tmi. Aksis Palvelut ei koskaan tiedustele PIN-koodia tai sisäänkirjautumisen turvakoodia puhelimitse tai sähköpostitse. Mikäli saat tekstiviestin tai sähköpostiviestin, jossa pyydetään lähettämään PIN-koodi tai sisäänkirjautumisen turvakoodi, säilytä viesti ja ota viipymättä yhteyttä Pixafix asiakaspalveluun puh. 045 3319121 tai email. info@pixafix.fi
Vinkkejä verkossa asiointiin:
•Opettele käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ulkoa.
•Älä käytä samoja salasanoja muissa verkkopalveluissa ja muista vaihtaa salasanat säännöllisesti.
•Älä koskaan tallenna verkkopankkisi käyttäjätunnusta ja salasanaa tietokoneellesi.
•Älä luovuta verkkopankkitunnuksiasi kenellekään, tunnukset ovat henkilökohtaiset.
•Pidä tietokoneesi palomuuri sekä tietoturvaohjelmat jatkuvasti ajan tasalla ja päällä.
•Rahoitusyhtiöt tai viranomaiset eivät koskaan ota yhteyttä sinuun sähköpostitse tai puhelimitse kysyäkseen verkkopalvelutunnuksiasi, kortin tietojasi, henkilötunnustasi tai muita tunnistetietojasi.
•Muistutamme, että hyvätasoinenkaan tietoturva ei takaa täydellistä suojaa, jos luovutat henkilötietojasi suojaamattomalla sähköpostilla tai jos avaat liitetiedostoja, joiden sisällöstä tai lähettäjästä sinulla ei ole tietoa. Varmistat turvallisen asioinnin netissä olemalla huolellinen ja valpas.
Lisätietoja tietoturvasta:
Pixafix
Voimaantulopäivä 1.2.2017
Näitä sopimusehtoja sovelletaan suomalaisten asiakkaiden osalta.
Kiitos, kun teetät kuvatuotteet Pixafixillä.
Käsittelemme digikuvia useissa eri tiedostomuodoissa, kuten JPEG-tiedostot (lisätietoja on saatavilla kotisivuiltamme), paperikuvia sekä negatiivikopiofilmejä niiden valmistajasta riippumatta. Asiakastyytyväisyys on päällimmäinen tavoitteemme. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse (045 3319121) tai sähköpostitse info@pixafix.fi, mikäli sinulla on kysyttävää, ideoita tai mikäli jokin asia kaipaa parannusta.
1. Sopimusehdot
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, joten niihin tulee tutustua huolella.
Toimittamalla meille digitaalisia tietoja, tietolevykkeitä tai filmejä tai painamalla ”hyväksyn”-painiketta (tai vastaavaa) tilausohjelmistossamme, asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä nämä Pixafixin yleiset sopimusehdot.
2. Henkilötietojen käsittely
Asiakkaan kuvatietoja käytetään yksinomaan tilausten asianmukaiseen käsittelyyn. Ne tallennetaan valokuvien ja muiden kuvatuotteiden luontiprosessin ajaksi ja hävitetään automaattisesti viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen täyttämisestä.
3. Tuotevalikoima ja hinnat
Tuotevalikoimaamme päivitetään jatkuvasti teknisen kehityksen myötä. Hinnastomme ja toimituskulut vaihtelevat aika ajoin. Ajantasainen tuotevalikoimamme ja voimassaoleva hinnasto ovat saatavilla verkkosivustoltamme www.pixafix.fi. Erikoistarjoukset ja erilliset sopimukset saattavat vaikuttaa hintoihin.
Hinnat:
Tuotteiden ja palveluiden hinnat ilmenevät kotisivuillamme olevasta hinnastosta www.pixafix.fi. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero. Pixafix varaa oikeuden tarkistaa kulloinkin voimassa olevia hintoja sekä maksuehtoja.
4. Tilausprosessi
Tilaus käsitellään asiakkaan ohjeiden mukaisesti heti kun tilausjärjestelmämme on vastaanottanut filmit, kuvat tai digitaaliset kuvatiedostot. Sähköisesti tehdyt tilaukset vahvistetaan mahdollisimman pikaisesti sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaa sähköpostiosoitetta käyttäen. Sähköpostin sisältö on syytä säästää tilauksen dokumentoimiseksi.
Mikäli asiakas ei ole toisin ilmoittanut, toimitamme valokuvat seuraavissa formaateissa: 10cm (digitaalisista kuvista valmistettavat valokuvat) tai 10x15cm (värinegatiiveista valmistettavat valokuvat) korkealaatuiselle valokuvapaperille. Pinta on digitaalisista kuvista ja värinegatiiveistä valmistetuissa valokuvissa kiiltävä tai matta, pois lukien koon 13 cm valokuvat, jotka valmistetaan kiiltäväpintaisina. Asiakkaan valokuvat käsitellään pääsääntöisesti samana tai seuraavana päivänä.
Mikäli vastaanotamme suuren tilauksen uudelta asiakkaalta, varaamme oikeuden pyytää ennakkomaksua tai käsitellä ainoastaan osan alkuperäisestä tilauksesta. Tässä tilanteessa ilmoitamme asiakkaalle tästä ennen kuin alamme käsitellä tilausta.
Mikäli asiakas ei ole vielä maksanut aiempia laskuja ja asiakkaalle on lähetetty yksi tai useampi maksumuistutus, varaamme oikeuden pidättäytyä käsitellyn tilauksen lähettämisestä kunnes olemme saaneet täyden maksun. Erikoistilanteissa varaamme oikeuden kieltäytyä tilauksista eikä meillä ole velvollisuutta ilmoittaa syytä tällaiselle kieltäytymiselle.
Mikäli tilauksia käsitellessämme havaitsemme mahdollisesti lainvastaista kuvasisältöä, emme käsittele tilausta.
5. Palautusoikeus
Kuvatuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.
6. Toimitus
Pixafix toimittaa asiakkaalle valokuvat, muut kuvatuotteet ja negatiivit postitse suomalaisiin osoitteisiin.
Mikäli kuluttajansuojalainsäädäntö soveltuu asiakkaaseen, vaaranvastuu toimitettujen tuotteiden tapaturmaisesta katoamisesta, vahingosta tai tuhoutumisesta siirtyy asiakkaalle kun tuotteet on toimitettu asiakkaalle, tai milloin asiakas ei ole ottanut asianmukaisesti tuotteita vastaan. Kaikissa muissa tilanteissa vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle kun tuotteet luovutetaan kuljetusta varten.
Toimituskulut:
Tilaamiisi tuotteisiin lisätään posti- ja käsittelykulut painon mukaan. Tietoa toimituskuluista sekä mahdollisista alennuksista löydät kotisivuiltamme osoitteesta www.pixafix/store.fi. Toimituksia ei tehdä ulkomaille.
Erillinen toimitus- ja laskustuslisä
Erillinen toimitus- ja laskutuslisä peritään lähetyksistä, joissa asiakas on valinnut toimitusosoitteeksi muun kun laskutusosoitteen (lahjapalvelu). Hinta löytyy eriteltynä kotisivuillamme, tilausvaiheessa, -vahvistuksessa sekä laskulla.
7. Maksutavat ja -ehdot
Verkkopalvelussa tehdyt tilaukset voi maksaa kotisivulla tai tilausohjelmassa ilmoitettuja maksutapoja käyttäen. Nämä voivat vaihdella aika ajoin ja eri maiden välillä. Asiakkaan valitsema maksutapa sisältää valtuutuksen Pixafixille periä maksu kyseistä maksutapaa käyttäen. Mahdollisten maksunpalautusten osalta Pixafillä on oikeus saada hyvitys siihen liittyvistä mahdollisista kuluista ja pankkimaksuista.
Asiakkailta, joilla ei ole aikaisempaa ostohistoriaa, Pixafixillä on tarpeen vaatiessa oikeus pyytää etukäteismaksua tuotteista, mikäli kyseessä on poikkeuksellisen suuri kertaostos. Etukäteismaksua voidaan myös vaatia uusista tilauksista, jos asiakkaalla on maksamattomia laskuja. Etukäteismaksun voi tehdä jo tilatessa maksamalla tilauksen luottokortilla.
Laskulla maksaminen
Kun tuotteiden ja palvelujen maksu laskutetaan ja suoritetaan laskulla, maksulomake lähetetään toimituksen mukana. Asiakkaan tulee suorittaa maksu viitenumeroa ja maksulomakkeen muita tietoja käyttäen laskussa mainittuun eräpäivään mennessä. Pixafix varaa oikeuden periä muistutusmaksuja sekä muita perintäkuluja soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Laskulla toimitettavien tuotteiden ja palveluiden osalta laskun maksuaika on 14 päivää. Uusien asiakkaiden ja massatilauksen kohdalla voidaan vaatia laskun suorittaminen ennen tilauksen toimeenpanoa. Laskusta ei veloiteta erikseen. Pixafixillä on oikeus periä ylimenevältä ajalta viivästyskorko korkolain mukaan. Mikäli suoritus ei saavu eräpäivään mennessä, ei uusia tilauksia toimiteta.
Alaikäiset saavat tilata tuotteita vain edunvalvojan suostumuksella. Pixafillä on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot. Pixafixillä on myös oikeus valita asiakkaansa eikä Pixafix ole velvollinen perustelemaan päätöksiään asiakasvalinnassaan.
8. Omistusoikeuden pidätys
Kaikki toimitetut tuotteet ovat Pixafixin omaisuutta, kunnes täysi maksu (mukaan lukien toimituskulut ja mahdollinen ALV) on suoritettu.
9. Takuu
Pixafix takaa, että asiakkaan filmien ja valokuvien kehitys sekä muiden kuvatuotteiden valmistus suoritetaan ammattitaitoisesti ja erittäin huolellisesti. Kehitettyihin valokuviin sovelletaan tiukkaa laatukontrollia. Pixafix hyväksyy valituksia vain siltä osin kuin ne liittyvät teknisiin vikoihin toimitetuissa kuvissa ja muissa kuvatuotteissa ja ne esitetään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta.
Mikäli tuotteet ovat viallisia, asiakas voi ensin pyytää korvaavan tuotteen toimittamista. Pixafix saattaa pyytää asiakasta toimittamaan tarpeelliset tiedot uudelleen. Pixafix voi kieltäytyä korvaavien tuotteiden toimittamisesta, mikäli se olisi epäkäytännöllistä tai se aiheuttaisi suhteettomia kuluja. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla on oikeus lainmukaisiin oikeussuojakeinoihin. Vahingonkorvaukseen sovelletaan näiden yleisten sopimusehtojen kohtaa 10.
Pyydämme huomaamaan, että seuraavista virheistä ei voi valittaa eivätkä ne ole takuun piirissä: asiakkaan tekemät kirjoitusvirheet, huonolaatuiset kuvat (esim. matalan resoluution digikuvat), asiakkaan tekemät asetusvirheet (johtuen esim. varoitusilmoitusten laiminlyönnistä kuvatuotteiden luontiprosessin yhteydessä) tai virheellinen tuotevalinta, virheellinen tilausmäärä tai muu tilaukseen syötetyistä tiedoista johtuva virhe tai puute.
Mikäli Pixafixiltä tilattu CD/DVD-levy ei toimi asiakkaan yrittäessä käyttää sitä, Pixafix toimittaa asiakkaalle veloituksetta uuden CD/DVD-levyn, sillä edellytyksellä että asiakas palauttaa viallisen CD/DVD-levyn ja negatiivit Ifolorille. Pixafillä ei ole mitään tätä pidemmälle menevää vastuuta Pixafixin valmistamista CD/DVD-levyistä, näiden yleisten sopimusehtojen kohta 10 kuitenkin huomioon ottaen.
10. Vastuu
Kuluttajalla on aina virhetilanteessa kuluttajansuojalain antamat oikeudet saada hyvitystä tuotteen virheestä.
Pixafix on vastuussa lain mukaisesti tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutetuista vahingoista, taatuista laatuominaisuuksista ja tuotevastuuta koskevan lainsäädännön mukaisesti sekä henkilövahingoista. Kaikissa muissa tilanteissa sovelletaan seuraavaa:
Jos tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajankohdasta, pyrimme välittömästi ilmoittamaan asiasta asiakkaalle. Jos toimitus viivästyy enemmän kuin 30 päivää, asiakkaalla on oikeus saada 10 %:n hinnanalennus ja pyrimme sopimaan asiakkaan kanssa uuden toimitusajan.
Mikäli asiakkaan 135mm värinegatiivifilmi vahingoittuu tai katoaa, asiakkaalle toimitetaan hyvityksenä käyttämätön filmi. Pixafixin vastuu rajoittuu negatiivien materiaalin arvoon. Muita vahinkoja, kuten korvausta valokuvien ottamiseen liittyneistä kuluista ja korvausta kadotetun muiston arvosta, ei korvata.
Pixafix ei ole vastuussa mistään filmeistä, jotka eivät ole Pixafixin käsittelemien formaattien mukaisia; tällaiset filmit palautetaan käsittelemättöminä.
Pixafix ei ole vastuussa asiakkaan internetin välityksellä, datasiirtoa, USB-muistia, CD-ROM tai muuta tietolevykettä käyttäen toimittamien digitaalisten kuvien vahingoittumisesta tai katoamisesta. Pixafix ei ole vastuussa mistään tähän liittyvästä vahingosta, kuten materiaalikuluista, tiedonsiirtomaksuista, valokuvien ottamiseen liittyneistä kuluista ja kadotetun muiston arvosta. Suosittelemme, että asiakas ottaa aina varmuuskopion digitaalisesta materiaalista.
11. Ohjelmat
Kaikki Pixafixin kotisivuilla olevat tai Pixafixin saataville asettamat ladattavissa olevat ohjelmat sekä kaikki Pixafixin logolla tai merkillä varustetut ohjelmat ja CD/DVD-levyllä käytetyt ohjelmat ovat Pixafixin tai sen toimittajien omaisuutta ja tekijänoikeuslakien suojaamia. Asiakkaalla on oikeus ladata tietokoneelleen tai mobiililaitteelleen (esim. tabletti, älypuhelin tai matkapuhelin) vain sellaiset ohjelmat, jotka ovat tarpeen tilauksen tekemiseksi ja käyttää niitä ainoastaan tilauksen tekemiseksi. Pixafix ja sen toimittajat myöntävät asiakkaalle tätä tarkoitusta varten ei-yksinomaisen lisenssin, joka on voimassa asiakassuhteen ajan. Kaikki muu kaupallinen ja ei-kaupallinen käyttö on kielletty.
Sellaista verkkosivuston sisältöä, jota ei ole erikseen merkitty ladattavaksi, ei saa ladata kokonaan tai osittain ilman Pixafixin nimenomaista suostumusta. Kaikki www.pixafix.fi -verkkosivustolta ja alidomaineista löytyvät logot, yhtiönimet jne. ovat lailla suojattuja.
Linkittäminen www.pixafix.fi -verkkosivustolle verkkosivulta tai interaktiivisesta tietopalvelusta vaatii Pixafixin kirjallisen etukäteisen suostumuksen. Internetin tai mobiilidatasiirron avulla siirryttyjen kuvien ja tiedostojen luottamuksellisuutta ei voida taata.
Pixafix kieltäytyy kaikista pyynnöistä luovuttaa ohjelmien lähdekoodi. Ohjelmien ja sen lähdekoodin käänteinen suunnittelu tai purkaminen on kielletty.
12. Kolmansien oikeudet
Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet lähettämiinsä kuviin ja että nämä kuvat eivät loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Pixafixiä kohtaan liittyen asiakkaan tilaukseen tällaisten oikeuksien loukkauksen perusteella, asiakas on vastuussa näiden vaatimusten torjumisesta omalla kustannuksellaan ja velvollinen korvaamaan Pixafixille sille aiheutuneet vahingot.
13. Sovellettava laki, oikeuspaikka ja sopimuksen tulkinta
Pixafixin ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia, eikä YK:n yleissopimusta kansainvälistä tavaran kauppaa koskevista sopimuksista sovelleta.
Paitsi milloin asiakas on kuluttaja kotipaikkansa lain mukaan, Helsingin käräjäoikeudella on yksinomainen toimivalta kaikkiin tästä sopimussuhteesta aiheutuviin kiistoihin.
Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Jos sopimuserimielisyys ei ratkea neuvotteluin, voi asiakas viedä asian kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi) sen jälkeen kun on ensin asioinut kuluttajaneuvonnan (www.kuluttajaneuvonta.fi) kanssa.
Mikäli jokin tai jotkut näiden yleisten sopimusehtojen kohdista tai niiden osa on tai muuttuu pätemättömäksi tai tehottomaksi, tällä ei ole vaikutusta muiden ehtojen pätevyyteen. Pätemätön tai tehoton ehto korvataan sellaisella pätevällä ehdolla, joka vastaa sen tarkoitusta niin pitkälti kuin mahdollista. Tämä soveltuu myös siinä tapauksessa, että ehdoissa on puutteita tai aukkoja.
TIETOJENKÄSITTELYSOPIMUS
Nettiaika on GDPR asetuksen mukaisesti luonut järjestelmää käyttäville yrittäjille mahdollisuuden toimia uusien asetusten puitteissa. Voitte pyytää tietojenne poistamista suoraan yrityksiltä, joilta olette palveluja varanneet. Kaikilta asikkailtamme (Palveluja tarjoavat Yrittäjät) vaaditaan sopimukseen sitoutumista.
Alla voitte tutustua Nettiajan ja Yrittäjän väliseen sopimukseen ja kuinka me tietojenkäsittelijänä toimimme. Alla mainitut ”Sopimusehdot” ovat meidän yleiset sopimusehdot järjestelmään ja tietojenkäsittelysopimus on luotu osaksi sitä.
TIETOJENKÄSITTELYSOPIMUS
Tämä Tietojenkäsittelysopimus (DPA) on osa Sopimusehdot -sopimusta (jäljempänä ”Sopimus”).
1. Osapuolet
Tämän tietojenkäsittelysopimuksen osapuolet ovat Sopimuksessa mainitut osapuolet.
Rekisterinpitäjä on Sopimuksen hyväksynyt Yritys.
Tietojenkäsittelijänä:
Nettiaika Oy Y-tunnus: 2033182-7
Tammasaarenkatu 1 00180 HELSINKI Suomi
2. Taustaa
Henkilötietojen käsittelijä tarjoaa Rekisterinpitäjälle palveluita Sopimuksen mukaisesti. Palveluiden tarjoamisen yhteydessä Henkilötietojen käsittelijä käsittelee Rekisterinpitäjän asiakkaita, työntekijöitä tai muita henkilöitä koskevia Henkilötietoja.
Tämän Tietojenkäsittelysopimuksen tarkoitus on varmistaa Henkilötietoja koskeva tieto-suoja ja tietoturva, kun Henkilötietojen käsittelijä käsittelee Henkilötietoja Rekisterinpitäjän puolesta.
3. Määritelmät
”Henkilötietoja” ovat kaikki tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön liittyvät tiedot. Tunnistettavissa oleva luonnollinen henkilö on henkilö, joka voidaan tunnistaa suoraan tai epäsuorasti tunnisteiden, kuten nimen, osoitteen, henkilötunnuksen, liittymänumeron, IP-osoitteen, sijaintitiedon, verkkotunnisteen, välitystietojen tai viestin sisällön perusteella taikka yhden tai useamman hänelle tunnusomaisen fyysisen, fysiologisen, geneettisen, psyykkisen, taloudellisen, kulttuurillisen tai sosiaalisen tekijän perusteella.
Muilta osin, seurataan Sopimuksessa todettuja määritelmiä.
4. Rekisterinpitäjän velvollisuudet
Rekisterinpitäjä hyväksyy ja vakuuttaa, että Osapuolten väliseen Sopimukseen liittyvien Henkilötietojen käsittely on Sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaan laillista.
Rekisterinpitäjä vakuuttaa erityisesti, että:
(i) Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuihin tarkoituksiin, joilla on lailliset perusteet
(ii) Rekisteröidyt henkilöt ovat saaneet asianmukaisesti tiedon Henkilötietojen käsittelystä
(iii) Rekisterinpitäjällä on oikeus siirtää Henkilötiedot Henkilötietojen käsittelijälle käsittelyä varten.
Rekisterinpitäjä ohjeistaa tietojen käsittelijää tietojen käsittelystä seuraavasti:
Rekisterinpitäjä vakuuttaa, että tämä Tietojenkäsittelysopimus sekä Rekisterinpitäjän antamat lainmukaiset ohjeet antavat riittävät takuut siitä, että Henkilötietojen käsittelijän Sopimuksen nojalla suorittama Henkilötietojen käsittely täyttää Sovellettavan tietosuojalainsäädännön vaatimukset. Osapuolet sopivat yhteisesti mahdollisista muutoksista tietojenkäsittelyohjeeseen.
TIETOJENKÄSITTELYOHJE
Tietojen käsittelyssä tulee noudattaa äärimmäistä huolellisuutta ja noudattaa alla olevia ohjeita, jotta varmistetaan henkilötietojen asianmukainen käsittely.
• Rekisterinpitäjän luovuttamia tietoja käsitellään vain maksupalvelun tarjoamiseen tai ylläpitämiseen perustuvan perustellun tarpeen johdosta.
• Henkilötietojen tulostamisesta jää aina jälki Tietojenkäsittelijän ja Rekisterinpitäjän järjestelmän käsittelyhistoriaan. • Rekisterinpitäjän luovuttamiin henkilötietoihin liittyvät työdokumentit tulee viivyttelemättä ja tietoturvallisesti tuhota käytön jälkeen.
• Tietojenkäsittelijää sitoo salassapitovelvollisuus henkilötietoihin liittyen.
5. Tietojenkäsittelijän velvollisuudet
Henkilötietojen käsittelijä saa käsitellä Henkilötietoja ainoastaan Tietojenkäsittelysopimuksessa määriteltyjen dokumentoitujen ohjeiden mukaisesti.
Tietojenkäsittelijä käyttää seuraavia alihankkijoita:
Fiare Oy
Y-tunnus: 1578294-9
Tammasaarenkatu 1
00180 HELSINKI
Suomi
Nebula Oy
Y-tunnus: 2305424-7
Valimotie 21
00380 HELSINKI
Suomi
Mikäli maksujärjestelmä on kytketty, lisäksi maksutietoja prosessoivat Paytrailin kautta kaikki ne maksutapojen tarjoajat, jotka Nettiaika on valinnut Paytrailin maksupalveluunsa.
Alihankkijoiden tulee noudattaa samoja tietojenkäsittelyperiaatteita ja velvoitteita kuin allekirjoittaneen tietojenkäsittelijän. Ennen kuin Tietojenkäsittelijä vaihtaa tai lisää henkilötietojen käsittelyyn osallistuvia alihankkijoita, Tietojenkäsittelijä ilmoittaa asiasta kirjallisesti Rekisterinpitäjälle ilman aiheetonta viivästystä. Jos Rekisterinpitäjä ei hyväksy alihankkijan vaihtamista tai lisäämistä, Rekisterinpitäjällä on oikeus irtisanoa Sopimus 30 päivän irtisanomisajalla.
6. Tietojen luovutus EU-alueen ulkopuolelle
Nettiaika ei luovuta Rekisterinpitän keräämiä henkilötietoja ilman viranomaisen pakottavaa laillista päätöstä kenellekkään. Vain Rekisterinpitäjällä on oikeus keräämiinsä tietoihin.
Rekisterinpitäjän keräämiä henkilötietoja ei myöskään luovuteta EU-alueen ulkopuolelle.
7. Tietoturva
Tietojenkäsittelijä ottaa huomioon tarjoamaansa palveluun liittyvät riskit ja tekee ne huomioiden tarpeelliset toimenpiteet hallinnollisesti ja tietoteknisesti, jotta riskit rekisterinpitäjän toimittamaan henkilötietodataan oikeudettomaan käyttöön minimoidaan. Lisäksi tietojenkäsittelijä tekee tarvittavat toimenpiteet, jotta tietojen eheys ja saatavuus taataan.
Tietojenkäsittelijä varmistaa, että henkilötietoja käsittelevät työntekijät ovat saaneet asiankuuluvan koulutuksen ja ohjeistuksen henkilötietojen käsittelyyn.
Tietojenkäsittelijä tekee muun muassa, mutta ei rajoittuen, seuraavia tietoturvatoimia henkilötietojen suojaamiseksi:
– Henkilötietojen salaus tietokannassa
– Käyttöoikeushallinta ja käyttöoikeuksien minimointi
– Tekniset ratkaisut tiedonsiirron salaamiseksi
– Hallinnollinen tietoturva
– Riskienhallinta
– Järjestelmien tietoturvatestaus
– Päivittäiset varmuuskopioinnit
Tietojenkäsittelijä takaa Rekisterinpitäjälle tietosuojalainsäädännön edellyttämät oikeudet Tietojenkäsittelijän auditointiin. Kumpikin osapuoli vastaa omalta osaltaan tarkastuksista aiheutuvista kustannuksista.
8. Toimenpiteet tietoturvaloukkauksen sattuessa
Tietojenkäsittelijän on ilmoitettava kirjallisesti henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta Rekisterinpitäjälle ilman aiheetonta viivytystä saatuaan sen tietoonsa ja viimeistään 36 tunnin kuluessa.
Tietojenkäsittelijän on annettava Rekisterinpitäjälle vähintään seuraavat tiedot tieto-turvaloukkauksesta:
1) kuvattava henkilötietojen tietoturvaloukkaus
2) ilmoitettava tietosuojavastaava tai muu vastuuhenkilö, jolta voi saada asiassa lisätietoja;
3) kuvattava henkilötietojen tietoturvaloukkauksen todennäköiset seuraukset; sekä
4) kuvattava toimenpiteet, joita kyseinen henkilötietojen käsittelijä ehdottaisi tai joita se on toteuttanut henkilötietojen tietoturvaloukkauksen johdosta ja tarvittaessa myös toimenpiteet mahdollisten haittavaikutusten lieventämiseksi.
9. Vastuut
Kumpikin Osapuoli on vastuussa kustannuksista, kuluista, korvauksista, menetyksistä ja vahingoista, joita toiselle Osapuolelle aiheutuu tämän Tietojenkäsittelysopimuksen, ja/tai Sovellettavan tietosuojalainsäädännön taikka toimivaltaisen tietosuojaviranomaisen tekemän päätöksen vastaisesta menettelystä.
10. Sopimuksen siirto
Tietojenkäsittelysopimuksen siirron osalta seurataan Sopimusta.
11. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
Tähän tietojenkäsittelysopimukseen sovelletaan Sopimuksessa sovittua lakia. Kaikki tästä Tietojenkäsittelysopimuksesta johtuvat riidat, riita-asiat ja vaatimukset ratkaistaan Sopimuksessa sovitulla tavalla.